.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنان احمدي‌نژاد در كردستان

رئيس‌جمهور مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم را از ديگر درس هاي پيامبر اسلام (ص) براي بشريت برشمرد و گفت: پيامبر اسلام همواره عمر خود را در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم گذراندند و به عبارتي ديگر مي توان گفت اسلام آمد تا كسي تسليم ظلم و زياده خواهي نشود.
به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران صبح روز گذشته پس از ورود به فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران، كردستان را ديار ايمان ، پاكي ، سلحشوري و نجابت توصيف كرد و اظهار داشت: مردم كردستان مرزباناني غيور ، شجاع و فداكار در جهت صيانت از استقلال ، فرهنگ و تماميت ايران زمين بوده و هستند.

وي افزود: مردم اين ديار عاشق پيامبر مكرم اسلام (ص) و اهل بيت گرامي ايشان هستند و با عشق به ايشان زندگي مي كنند و اين ويژگي ها ايمان و معنويت مردم اين خطه را قوي تر كرده است.

احمدي نژاد قبل از ظهر ديروز چهارشنبه در ادامه سومين دور سفرهاي استاني در اجتماع پرشكوه مردم استان كردستان، گفت: امروز نظام سلطه با زور و با فريبكاري قصد دارد بين ملت ها و دولت ها و گروه ها، اقوام و گرايش هاي مختلف تفرقه ايجاد كرده مطالبات مردم را به نفع منافع نامشروع خود منحرف كند اما اين بار هم به واسطه هوشياري، وحدت و ايمان ملت ها همه توطئه ها و دغل كاري هاي آنها خنثي خواهد شد.

احمدي نژاد تنها راه نجات بشريت را تأسي به پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت معزز ايشان دانست و گفت: همه مشكلات امروز بشريت به خاطر دوري از تعليمات پيامبر گرامي اسلام است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: كساني كه اعتقادي به پيامبران الهي، توحيد، عدالت، يكرنگي و پاكي نداشته و اهل عبادت و نماز نيستند به عناصر شيطاني و خودخواه و خودپرست در جهان تبديل شده اند.

وي افزود: امروز در جهان عده اي تلاش دارند خود پرستي را به جاي خدا پرستي، ظلم و تبعيض را به جاي عدالت، كينه ورزي را به جاي دوستي، جهل را به جاي دانايي، سركوب مظلومان را به جاي حمايت از آنان و درنده خويي را به جاي انسانيت و شرف قرار دهند.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: خودپرستان در مقطعي با زور سرنيزه و سلاح ملت هاي منطقه را سركوب كردند اما به واسطه بيداري ملت ها در اين اقدام خود شكست خوردند و امروز با زور سرنيزه و در كنار فريبكاري وارد ميدان شده و مي خواهند بين ملت ها ودولت ها و گروه ها و گرايشات گوناگون تفرقه ايجاد كنند.

رييس جمهور گفت: در سالهاي اخير ملت هاي منطقه متوجه شدند كه آمريكا و رژيم صهيونيستي دشمنان اصلي آنان هستند اما آنان اين بار با دغل كاري قصد دارند مطالبه به حق ملت هاي منطقه يعني عدالت، پاكي، عزت و حق تعيين سرنوشت را منحرف و اراده ملت ها براي مقابله با آمريكاي جنايتكار و رژيم صهيونيستي را در هم شكسته و منحرف كنند و به نفع منافع نامشروع خود به كارگيرند.

ملت‌هاي منطقه و پيشاپيش آنها ملت ايران با هوشياري سراسر جهان را از شر مستكبران نجات خواهند داد
احمدي‌نژاد خطاب به دشمنان با تاكيد بر اينكه اين بار هم مرتكب اشتباه شده ايد، اظهار داشت : ملت هاي منطقه و پيشاپيش آنان ملت ايران بيدار هستند و با هوشياري ، وحدت و ايمان همه توطئه هاي شما را خنثي خواهند كرد و منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و سراسر جهان را از شر مستكبران نجات خواهند داد.

رييس‌جمهور گفت: كساني كه از ايجاد خاورميانه بزرگ و جديد البته تحت اراده و سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي سخن مي گويند ، بايد بدانند كه خاورميانه بزرگ و جديد برپا خواهد شد اما در آن آمريكا و رژيم منحوس صهيونيستي حضور نخواهند داشت؛ امروز همه ملت ها بيدار شده و به دنبال آزادي حقيقي ، پاكي ، عدالت ، وحدت و برادري هستند و ترفندهاي دشمنان به جايي نخواهد انجاميد.

وي خطاب به ملت هاي منطقه و جهان خاطر نشان كرد : اگر استوار ، متحد و يكدل باشيد مستكبران رفتني هستند و آنچه باقي خواهد ماند اراده ملت ها و انديشه انساني است.
رييس جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود آباداني و ساختن ايران اسلامي را وظيفه اصلي و همگاني دانست و گفت : امروز همه امكانات و شرايط براي ساختن ايران فراهم شده و بايد دست در دست يكديگر و با كار و تلاش و همدلي و سخت كوشي همه جاي ايران را ساخته و به الگو و نمونه اي براي همه ملت هاي جهان تبديل كنيم .
احمدي‌نژاد با اشاره به برنامه هاي دولت براي عمران و آباداني كشور اظهار داشت : دولت براي سال جاري بودجه هاي عمراني را در قانون حداقل ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته افزايش داده و تلاش خواهد كرد زير ساخت هاي مورد نياز كشور را به سرعت تكميل كرده و در اختيار مردم قرار دهد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه مردم كردستان هزاران سال با عشق زلال به سرافرازي ايران ، ايستادگي و تلاش كرده اند و در اين مسير نوسانات و سختي هاي زيادي را به عشق سربلندي ايران متحمل شده اند و همچنان حضور فعالي در صحنه دارند بر ضرورت آباداني استان كردستان تاكيد كرد و گفت : از معاونت برنامه ريزي و نيز معاون اول رييس جمهور خواسته ام كه اگر بودجه عمراني كل كشور ۲.۵ برابر شده است بودجه كردستان حداقل بايد ۳.۵ برابر شود .

احمدي‌نژاد افزود : كردستان همه ظرفيت ها را براي عمران و آباداني در اختيار دارد و زيبايي هاي طبيعي در كنار استعدادهاي انساني و مردمي صميمي ، باوفا و پرتلاش فرصت مناسبي براي ارتقاء سطح استان كردستان است از اين رو بايد تلاش كرد اين استان چون نگيني در قلب غرب ايران زمين بدرخشد.
رييس جمهور توجه به بخش مسكن را از ديگر برنامه هاي دولت در سال جاري دانست و گفت : مسكن از مهمترين نيازهاي مردم به خصوص جوانان است از اين رو دولت به گونه اي اقدام خواهد كرد كه موضوع مسكن مردم در سال جاري و سال آينده به جايگاه مطلوب برسد و در پايان سال ۹۱ ديگر دغدغه اي به نام مسكن براي هيچ ايراني و كرد غيور كردستان باقي نماند.

احمدي‌نژاد ايجاد اشتغال گسترده را از ديگر برنامه هاي مهم دولت دانست و گفت: جوانان مومن ، غيور و پاك نيازمند اشتغال هستند. سال گذشته گام بلندي براي ايجاد اشتغال در كل كشور و استان كردستان برداشته شد و حدود ۲۵ هزار شغل در سطح استان ايجاد گرديد و برنامه ريزي شده كه براي سال ۹۰ حداقل ۵۶ هزار شغل براي جوانان استان فراهم شود.
رييس جمهور اظهار اميدواري كرد : تا اواسط سال ۹۱ مشكل بيكاري از سرزمين ايران و كردستان ريشه كن شود.

احمدي‌نژاد توجه به توسعه كشاورزي و صنعت را مورد تاكيد قرار داد و گفت : كردستان از مهمترين استان هاي كشور براي كشاورزي و دامداري است و دولت بودجه مناسبي براي تامين آب و اصلاح شبكه هاي آبياري استان اختصاص داده است.

رييس جمهور افزود : دولت براي ارتقاء بخش صنعت استان نيز برنامه هاي مناسبي تدارك ديده است و امسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان در بخش صنعت استان سرمايه گذاري خواهد شد .
دكتر احمدي‌نژاد افزود : در بخش عمران و آباداني و ايجاد اشتغال دولت در تلاش است ايجاد منطقه تجاري صنعتي بين ايران و عراق در منطقه كردستان به تصويب برسد.

رييس جمهور خاطر نشان كرد : دولت براي اينكه خط راه آهن هر چه زودتر به سنندج و كردستان برسد ۲۸۰ ميليارد تومان به اعتبارات راه آهن استان اضافه كرده است.

احمدي‌نژاد افزود : از برنامه هاي مهم دولت در بخش كشاورزي تغيير شيوه هاي آبياري است تا از آب موجود هر چه بهتر استفاده شده و زمين هاي بيشتري زير كشت قرار بگيرد و در اين راستا دولت به كساني كه روش‌هاي آبياري خود را اصلاح كنند يارانه پرداخت مي كند كه ۵۰ درصد آن كمك بلاعوض و ۵۰ درصد تسهيلات ارزان قيمت است.

رييس جمهور ادامه اصلاحات اقتصادي و طرح بزرگ هدفمند شدن يارانه ها را در سال جاري از برنامه هاي مهم دولت عنوان كرد و گفت : طرح هدفمند شدن يارانه ها گامي در جهت عدالت است كه به واسطه آن حق هر كس در اختيار خود آن فرد قرار بگيرد تا مردم خودشان مصرفشان را مديريت كنند . گام اول اين طرح با هوشياري و مساعدت مردم با موفقيت به اجرا درآمد و البته در بخش هايي به واسطه شرايط آب و هوايي اشكالات جزيي ايجاد شد كه به فضل الهي همه آنها برطرف خواهد شد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه دشمنان قسم خورده ملت ايران از مخالفين اجراي طرح هدفمند شدن يارانه ها هستند، اظهار داشت : دشمنان قصد دارند با تبليغات دروغ و شايعه پراكني اراده مردم را در ادامه اجراي طرح سست كنند اما با كمك مردم اين طرح به گونه اي پايه گذاري شده كه تا صد سال آينده حق مردم در اختيار خودشان قرار خواهد گرفت و هيچ قدرتي نمي تواند اين حق را از مردم سلب كند.

رييس جمهور گفت: اميدوارم در سال جاري گام هاي بعدي اين طرح برداشته شده و منافع آن در اختيار مردم قرار گيرد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: مردم و جوانان كردستان با همدلي ، اتحاد ، كار و تلاش و روشن بيني مي توانند استان خود را به آبادترين و پيشرفته ترين استان كشور تبديل كرده و به عنوان الگو معرفي كنند.

رييس جمهور گفت: در جريان اين سفر موانع موجود در مسير پيشرفت استان برطرف شده و تصميمات بزرگتر و موثرتر براي پيشرفت استان اتخاذ خواهد شد.

رييس جمهور در ادامه اظهاراتش ديار كردستان را از مراكز اصلي و قديمي ترين كانون هاي جوشش فرهنگ و تمدن ايران زمين خواند و گفت: كردستان سرزمين مردان و زنان دلباخته به پيامبر اسلام (ص) و اولاد گرامي آن عزيز است كه بانگ الله اكبر در آن فضاي شهر را در شبانه روز ۵ بار آغشته از عطر توحيد مي كند.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: كردستان سرزمين تكبير و تحليل است، اديبان ، سخنوران و بزرگان اين ديار به ياد خدا و در ستايش پيامبر گرامي اسلام (ص) سرودهاي كم نظير و بي نظيري را دارند كه در مجالس اين ديار قرائت مي شود.

رييس جمهور گفت :‌مردم كردستان در طول تاريخ با ايمان و همدلي همچون كوهي استوار در راه صيانت و پاسداري از مرزهاي استقلال ، عزت و فرهنگ و تمدن ايران زمين فداكاري كردند . مردم كردستان مردماني با ايمان به زلالي چشمه ساران اين ديار هستند كه در راستاي پيشرفت ايران تلاش كرده و مي كنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: قلب هاي مردم كرد نمادي از مهرباني و عطوفت ملت ايران و سادگي و بي آلايشي اين مردم الگويي هميشگي براي آحاد ملت ايران است.

رييس جمهور كردستان را ديار فداكاري ها، ايستادگي ها، تلاش بي وقفه براي اعتلا، آباداني و عزت ملت ايران توصيف كرد و گفت : اين سرزمين ديار مردمان مومن ، نجيب ، سخت كوش و سلحشور با تمدن است كه ايمان و بصيرت از ويژگي هاي اهالي آن به شمار مي رود.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود به ويژگي هاي پيامبر اسلام (ص) اشاره كرد و گفت : پيامبر اسلام زيباترين مخلوق عالم و كاملترين و نزديك ترين انسان به خداي متعال است كه از همه اسماء الهي نيز برخوردار است. پيامبر عزيز ما از هر چه فكر كنيم به خدا نزديك تر است و هيچ فاصله اي در بين خدا و پيامبر اسلام (ص) وجود ندارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه پيامبر اشرف مخلوقات و نقطه اوج كمال انسان و قرب الهي است، گفت : او كاملترين انسان هستي است و تجلي همه خوبي هاي خداست. هر كس مي خواهد خدا را ببيند بايد به چهره دلرباي پيامبر نظاره كند. خداوند پيامبر را الگو قرار داد براي همه بشريت زيرا زيباترين و بهترين الگو براي انسان ها پيامبر گرامي اسلام است.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع نماز در زندگي بشر اشاره كرد و گفت : رمز رستگاري ، بهروزي و ماندگاري و عزت انسان در توحيد است زيرا خدا همه كاره عالم است .
دكتر احمدي نژاد افزود: او خالق و رب مردم است و همه قدرت ها ، علم ها و زيبايي هاي عالم در دست خداست.

رييس جمهور ادامه داد: خداوند پيامبر اسلام را فرستاد تا عدالت را در زمين برپا كند و پيروان پيامبر بايد به دنبال عدالت باشند چرا كه عدالت لازمه شكوفايي استعدادهاي الهي انسان است .
دكتر احمدي نژاد ادامه داد : خداوند به پيامبر ماموريت داد تا روشنگري كند و انسان را بسازد تا مردم براي عدالت قيام كنند.

رييس جمهور در ادامه يكي ديگر از درسهاي پيامبر را خدمت و نيكي به مردم عنوان كرد و گفت : تجلي انسانيت هر انسان در نيكي به ديگران است. كسي كه وجودش براي ديگران نفعي نداشته باشد در واقع از انسانيت بويي نبرده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: پيامبر اسلام همگان را به نيكي ، احسان و خدمت به ديگران دعوت مي كرد .
رييس جمهور درس ديگر مكتب پيامبر اسلام را مهرباني و رافت عنوان كرد و گفت : پيامبر اسلام هميشه از مردم مي خواست تا هميشه نسبت به يكديگر مهربان باشند و يكديگر را دوست داشته باشند و به يكديگر رحم و عطوفت بورزند. انسانيت انسان، در دوست داشتن ديگران است؛ اسلام آمد تا كسي تسليم ظلم و زياده‌خواهي نشود.

رييس جمهور ادامه داد: جامعه زماني به كمال مي رسد و زندگي زماني شيرين مي شود كه همه مردم يكديگر را دوست داشته باشند و به هم عشق بورزند و رابطه انسان ها بر پايه رحم و عطوفت باشد.

احمدي نژاد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم را از ديگر درس هاي پيامبر اسلام (ص) براي بشريت برشمرد و گفت : پيامبر اسلام همواره عمر خود را در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم گذراندند و به عبارتي ديگر مي توان گفت اسلام آمد تا كسي تسليم ظلم و زياده خواهي نشود.

رييس جمهور دعوت به نماز را از ديگر درسهاي پيامبر اسلام عنوان كرد و اظهار داشت : نماز ستون انسانيت انسان است و حلقه اتصال انسان به خوبي ها و زيبايي هاست. كسي كه نماز را برپا مي دارد در واقع به طور دائم به نعمت هاي الهي متصل مي شود .

احمدي نژاد در ادامه به موضوع علم آموزي اشاره كرد و گفت : علم آموزي از ديگر درسهاي پيامبر است زيرا اين موضوع از بالاترين عبادات محسوب مي شود و اين شايسته انسانيت انسان است كه در جايگاه والايي قرار گيرد .

رييس جمهور گفت: ما بايد جامعه نمونه اي را برپا كنيم تا شاهد رشد و پيشرفت انسان باشيم.
دكتر احمدي نژاد ملت ايران و كردستان را پرچمدار توحيد ، عدالت ، مبارزه با ظلم برشمرد كه همواره تلاش مي كنند تا جامعه اي الگو همراه با رافت و عدالت به جهانيان عرضه كنند و اظهار داشت: اين ويژگي‌ها در ملت ايران به ويژه مردم كردستان موج مي‌زند.

رييس‌جمهور در ادمه سفر خود به استان كردستان به والدين چهار شهيد استان كردستان كه يگانه فرزندشان در راه آرمان‌هاي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيده است، نشان ملي ايثار اعطا كرد.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد عصر روز گذشته در جلسه استاني هيأت دولت در كردستان وظايف مسوولين استان را بسيار سنگين دانست و بر ضرورت اتخاذ تصميمات بزرگ و تأثيرگذار به منظور ايجاد جهش در پيشرفت استان كردستان تأكيد كرد.

رئيس‌جمهور بعد از ظهر روز گذشته در ادامه سومين دور از سفرهاي استاني در كارگروه فرهنگ و هنر استان كردستان با اشاره به اينكه مردم اين ديار در طول تاريخ و در فراز و نشيب‌هاي بسيار سخت حافظ مرزهاي فرهنگ، استقلال، عزت و شرف ايران و ملت ايران بودند، گفت: زندگي مردم استان كردستان سرشار از لطايف انساني و فرهنگي است و ذات اين استان، فرهنگ است كه ضرورت دارد اين زيبايي‌ها و شاخصه‌هاي فرهنگي را شناسايي و بيش از گذشته در زندگي مردم جاري كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.787 seconds.